Všeobecné obchodní podmínky pro dárkové karty

I. Vymezení pojmů používaných ve Všeobecných obchodních podmínkách pro dárkové karty

1. Pojmy uvedené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách mají následující význam:

a) Dárková karta - elektronická karta vydaná držiteli opravňuje k jednorázovému nebo vícenásobnému nákupu v internetovém obchodě Cosibella ve sjednaném finančním limitu. Dárková karta pokrývá také náklady na doručení Zboží zakoupeného v Internetovém obchodě.

b) Prodávající - společnost Cosibella sp. z o. o. se sídlem ve Varšavě (Polsko), zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Okresní soud ve Varšavě, oddíl XIII, číslo 832314, adresa Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa, IČO 385746050, DIČ PL5223180504.

c) Uživatel - každý zletilý kupující nebo držitel Dárkové karty.

d) Internetový obchod Cosibella - platforma nabízející a prodávající Zboží, dostupná na internetové stránce: www.cosibella.cz, provozovaná společností Cosibella sp. z o. o. se sídlem ve Varšavě (Polsko), zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Okresní soud ve Varšavě, oddíl XIII, číslo 832314, adresa Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa, IČO 385746050, DIČ PL5223180504.

e) Zboží - produkty nabízené k prodeji v internetovém obchodě Cosibella.

f) Aktivace – proces aktivace finančních prostředků na Dárkové kartě je zahájen v okamžiku jejího nákupu.

g) Transakce - operace provedená pomocí Dárkové karty, spočívající ve výměně celé nebo části částky dostupné na Dárkové kartě za Zboží nabízené Prodávajícím, která poníží částku dostupnou na Dárkové kartě o částku odpovídající hodnotě Zboží zakoupené Uživatelem.

h) Spotřebitel – zletilá fyzická osoba způsobilá k právním úkonům v plném rozsahu, nakupující v Internetovém obchodě, která přímo nesouvisí s její obchodní nebo profesní činností. Ustanovení o Spotřebiteli obsažená v těchto Všeobecných obchodních podmínkách se vztahují na fyzickou osobu, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá odbornou povahu, vyplývající zejména z předmětu jeho podnikatelské činnosti zpřístupněné v Registru Živnostenského podnikání (RŽP). Prodávající pokaždé ověří, zda smlouva uzavřená fyzickou osobou uplatňující spotřebitelská práva přiznaná v těchto Všeobecných obchodních podmínkách přímo souvisí s jeho podnikatelskou činností a mají pro tuto osobu odborný charakter – což se ověřuje v Živnostenském rejstříku pomocí Předmětu podnikání a Oboru činnosti.


II. Způsoby nákupu, platby a vystavení Dárkové karty Cosibella

1. Dárkovou kartu je možno zakoupit v internetovém obchodě Cosibella v elektronické formě.

2. Uživatel má možnost zakoupit si Dárkovou kartu v následující výši: 1000 Kč, 1500 Kč, 2000 Kč.

3. Dárková karta v elektronické formě je vydávána Uživateli ve virtuální podobě, je zaslána e-mailem a obsahuje tyto identifikační údaje: číslo Dárkové karty a PIN.

4. Platbu za Dárkovou kartu lze provést v Internetovém obchodě: prostřednictvím elektronických plateb zpřístupněných v rámci Internetového obchodu. Při nákupu Dárkové karty je možnost platby na dobírku v Internetovém obchodě deaktivována.

5. Při nákupu Dárkové karty není možno uplatnit žádných slev, včetně těch, které by bylo možné Uživateli poskytnout v souladu s aktuální slevovou politikou Prodávajícího, zejména co se týče věrnostního programu.

6. Dárková karta ve smyslu platných právních předpisů není elektronickým platebním prostředkem a není ani elektronickou platební kartou.

7. Dárkovou kartu nelze zcela ani zčásti vyměnit za hotovost (hotově nebo převodem na bankovní účet) a zaplacená hodnota Dárkové karty není úročena.

8. S výjimkou případů stanovených zákonem je Dárková karta nevratná.

9. Kupující Dárkové karty, který je Spotřebitelem a zakoupil Kartu v Internetovém obchodě, má právo odstoupit od kupní smlouvy o Dárkové kartě do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy bez udání důvodu, pokud Kartu nezačal využívat s jeho výslovným souhlasem vyjádřeným při nákupu před uplynutím této lhůty. Na odstoupení od smlouvy o Dárkové kartě uzavřené prostřednictvím Internetového obchodu a její vrácení se vztahují podmínky odstoupení a vrácení vyplývající z platných právních předpisů, zejména ze zákona ze dne 30. dubna 2014 o právech spotřebitelů a předpisů příslušného internetového obchodu Cosibella.

10. Informace o způsobu a lhůtě pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy o Dárkové kartě uzavřené prostřednictvím Internetového obchodu spolu se vzorovým formulářem pro odstoupení od smlouvy jsou uvedeny v Příloze č. 1 těchto Všeobecných obchodních podmínek.


III. Pravidla používání Dárkové karty Cosibella

1. Dárková karta dává možnost vícenásobného nákupu Zboží v internetovém obchodě Cosibella.

2. Aktivace Dárkové karty probíhá okamžikem jejího nákupu.

3. Uživatel může Dárkovou kartu používat okamžitě, od okamžiku jejího zakoupení.

4. Platnost Dárkové karty je 12 měsíců od data jejího zakoupení u Prodávajícího. Platnost Karty není možné prodloužit.

5. Při uplatnění Dárkové karty nemá Uživatel nárok na obdržení zbylých finančních prostředků v hotovosti nebo převodem na bankovní účet, pokud je hodnota zakoupeného Zboží nižší než aktuální hodnota Dárkové karty. Zbývající, nevyužité finanční prostředky dostupné na Dárkové kartě zůstávají Uživateli k použití po dobu platnosti Dárkové karty k dalším nákupům v e-shopu.

6. Pokud je cena Zboží zakoupeného Uživatelem vyšší než částka dostupná na Dárkové kartě, je Uživatel povinen uhradit rozdíl v ceně: v Internetovém obchodě prostřednictvím elektronických plateb zpřístupněných v rámci Internetového obchodu Cosibella.

7. Vydavatel má právo odmítnout platbu Dárkovou kartou v případě nedostatku peněžních prostředků na Dárkové kartě, uplynutí doby platnosti Dárkové karty nebo dočasných technických potíží v případě plateb Dárkovou kartou.

8. Dárková karta je karta vystavená držiteli a lze ji kdykoli převést na jinou osobu, která se okamžikem předání stává jejím Uživatelem. Jednu kartu může používat libovolný počet lidí.

9. Výši prostředků dostupných na Dárkové kartě si může Uživatel kdykoliv zjistit po přihlášení do svého klientského účtu, a to v kategorii Výhody pro věrné a nové zákazníky nebo na adrese: www.cosibella.cz/code.

10. Pokud má Uživatel klientský účet v e-shopu Cosibella, veškeré transakce zpracované Dárkovou kartou budou kdykoli viditelné v jeho historii objednávek.

11. Dárková karta po uplynutí doby její platnosti (tj. po 12 měsících) nebo po vyčerpání finančních prostředků na ní dostupných přestává být aktivní a neopravňuje k dalším nákupům. V případě, že i přes uplynutí doby platnosti Dárkové karty na ní zůstanou nevyčerpané finanční prostředky, tyto finanční prostředky se nevrací a nemohou být předmětem žádných nároků Uživatele. Uživatel souhlasí s tím, že prostředky dostupné na Dárkové kartě lze použít pouze po dobu platnosti karty.

12. Za správné používání a zabezpečení Dárkové karty odpovídá Uživatel. Za zabezpečení Karty je odpovědný výhradně Uživatel. Prodávající neodpovídá za Dárkové karty, které byly ztraceny z jiných důvodů, než které lze přičíst Prodávajícímu. V případě ztráty (včetně odcizení) výše uvedené Dárkové karty nelze Dárkovou kartu znovu vytvořit. Uživatel je povinen chránit a zabezpečit Kartu a veškeré údaje umožňující její použití.


IV. Pravidla pro vrácení zboží zakoupeného pomocí Dárkové karty při odstoupení od kupní smlouvy a při reklamaci zboží

1. Prodávající spravuje osobní údaje Uživatelů a osob uvedených Uživateli.

2. V případě reklamace Zboží akceptované Prodávajícím a vrácení Zboží zakoupeného pomocí Dárkové karty obdrží Uživatel ekvivalent kupní částky předmětného Zboží ve formě nové Dárkové karty s vrácenou hodnotou. V případech, kdy to není možné, bude vrácení zaplacené ceny provedeno převodem na uvedený bankovní účet. Vrácení peněz na Kartu neprodlužuje platnost karty.


V. Zásady ochrany osobních údajů uplatňované společností Cosibella sp. z o. o.

1. Prodávající spravuje osobní údaje Uživatelů a osob uvedených Uživateli.

2. Osobní údaje zpracovává Prodávající v souladu se zákonem a pouze pro účely související s činností Prodávajícího v oblasti: vydávání Dárkových karet, provádění a vyřizování transakcí pomocí Dárkových karet, komunikace s Uživateli a vyřizování reklamací, jakož i evidence činností a činností souvisejících s právními a účetními službami pro Prodávajícího.

3. Osobní údaje jsou zpracovávány na základě:

a) čl. 6 odst. 1 písm. b, tj. plnění kupní smlouvy uzavřené dálkově o Dárkové kartě včetně: vyřizování transakcí uskutečněných Dárkovou kartou, doručení Dárkové karty, vyřizování komunikace s Uživateli, vyřizování reklamací, jakož i v oblasti evidence činností a činností souvisejících s právními službami a vedením účetnictví Prodávajícího.

b) čl. 6 odst. 1 písm. f, tj. oprávněný zájem Prodávajícího, zejména obrana proti nárokům nebo v případě údajů třetích osob poskytnutých Uživateli – uvedení doručovací adresy pro jiné osoby.

c) čl. 6 odst. 1 písm. c, kdy zpracování je nezbytné pro splnění zákonné povinnosti správce, zejména ohlašovací a účetní povinnosti.

4. Poskytnutí osobních údajů Prodávajícímu je dobrovolné, ale neposkytnutí osobních údajů bude mít za následek nemožnost zakoupit Dárkovou kartu prostřednictvím Internetového obchodu, její efektivní doručení a možnost provádět a zpracovávat transakce pomocí Dárkových karet.

5. Příjemci osobních údajů Uživatelů jsou: subjekty odpovědné za zpracování a realizaci objednávek Uživatelů, dále dodavatelé IT systémů nezbytných pro správné fungování Dárkových karet a subjekty poskytující Prodávajícímu služby související s realizací objednávek (poštovní společnosti, kurýrní společnosti, účetní, advokátní kanceláře, poskytovatelé hostingových a cloudových služeb). Příjemci mohou být rovněž subjekty oprávněné přijímat údaje podle platných právních předpisů, včetně příslušných soudních orgánů.

6. Osobní údaje mohou být předány do třetích zemí (mimo země patřící do Evropské unie) pouze v souvislosti s dodáním Zboží zakoupeného v Internetovém obchodě do třetích zemí z pověření Prodávajícího.

7. Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytnou k provádění činností nezbytných k nákupu Dárkových karet Uživateli, provádění Transakcí s použitím Dárkových karet a dalších činností uvedených ve Všeobecných obchodních podmínkách. Po uplynutí této doby mohou být údaje zpracovávány na základě: zákonné povinnosti Prodávajícího (uchovávání finančních a účetních dokladů po tak dlouhou dobu, jakou vyžadují právní předpisy), nebo oprávněného zájmu (obrana proti pohledávkám, které mohou být vůči Prodávajícímu splatné; dokud mají Uživatelé na takové pohledávky nárok).

8. Prodávající zaručuje osobám, jejichž osobní údaje jsou zpracovávány, realizaci oprávnění vyplývajících ze zákona, včetně práva na přístup k vlastním osobním údajům, na jejich opravu, změnu, výmaz nebo přenos, jakož i právo požadovat omezení zpracování osobních údajů a vznést námitku proti takovému zpracování za podmínek uvedených v platných předpisech. V případě dobrovolného souhlasu se zpracováním údajů má navíc každá osoba, jejíž údaje jsou zpracovávány, právo odvolat souhlas se zpracováním údajů. Každá osoba, jejíž údaje jsou zpracovávány, má dále právo podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.

9. Osobní údaje Uživatelů a dalších osob, jejichž údaje byly Uživatelem nahlášeny, jsou Prodávajícím chráněny před jejich zpřístupněním neoprávněným osobám, jakož i před jinými případy jejich zpřístupnění nebo ztráty či neoprávněné úpravy uvedených údajů a informací, za použití vhodných technických a organizačních zabezpečení.

10. Záležitosti týkající se zpracování osobních údajů neuvedených ve Všeobecných obchodních podmínkách se řídí obecným ustanovením Politiky ochrany osobních údajů, které jsou správné pro každý Internetový obchod.


VI. Reklamační řád Cosibella sp. z o. o.

1. Uživatel má právo uplatnit reklamaci v každém případě při jakýchkoliv problémech s Dárkovou kartou, zejména v případě bezdůvodného pohybu finančních prostředků na Dárkové kartě, závady bránící správnému užívání Karty nebo poškození Karty způsobenému ještě před samotnou koupí.

2. Reklamaci lze uplatnit zasláním stížnosti na e-mail: objednavky@cosibella.cz nebo poštou na adresu: Olza Logistic – Cosibella.cz, Karvinská 1897, 737 01 Český Těšín.

3. Reklamace by měla obsahovat: jméno a příjmení Uživatele, adresu Uživatele včetně e-mailové adresy, důvod reklamace, jakož i konkrétní požadavek Uživatele související s reklamací. Je-li to možné a oprávněné, měly by být k reklamaci připojeny dokumenty nebo fotografie, které ji odůvodňují a mohou napomoci při řešení reklamace.

4. Je-li třeba údaje či informace uvedené v reklamaci doplnit, Prodávající před projednáním reklamace vyzve Uživatele podávajícího reklamaci o doplnění v uvedeném rozsahu.

5. Prodávající projedná reklamaci do 14 dnů ode dne obdržení řádně vyhotovené reklamace. Informaci o způsobu vyřízení reklamace obdrží Uživatel e-mailem na e-mailovou adresu, kterou uvedl při registraci nebo na jeho výslovnou žádost dopisem. Pokud bude reklamace zamítnuta, Prodávající o tom Uživatele vyrozumí s uvedeným důvodem tohoto rozhodnutí.

6. Zásilky odeslané na dobírku Prodávající nepřijímá.

7. V případě reklamace Dárkové karty, která je poškozena do takové míry, že brání jejímu řádnému užívání, je Uživatel povinen doručit reklamovanou Dárkovou kartu Prodávajícímu.

8. V případě schválení reklamace vydá Prodávající Uživateli novou Dárkovou kartu v hodnotě rovnající se finančním prostředkům dostupným na reklamované Dárkové kartě. Doba platnosti Dárkové karty bude minimálně rovna době platnosti reklamované Dárkové karty.

9. V případě zamítnutí reklamace může Uživatel, který je Spotřebitelem, využít mimosoudní řešení reklamace a nápravy, konkrétně:

a) může věc postoupit České obchodní inspekci (ČOI) a spotřebitelským organizacím s žádostí o řešení vzniklého sporu;

b) může se obrátit na oblastní inspektoráty České obchodní inspekce (ČOI) s žádostí o zahájení mediačního řízení o smírném řešení sporu;

c) může využít bezplatnou asistenci v případě mimosoudního řešení sporů u okresních (obecních) mluvčích spotřebitelů a spotřebitelských organizací, mezi jejichž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele;


VII. Závěrečná ustanovení Všeobecných obchodních podmínek Dárkových karet

1. O změnách těchto Všeobecných obchodních podmínek Prodávající informuje Uživatele na stránkách Internetového obchodu a na uvedenou e-mailovou adresu. Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem uvedeným v jeho změně, ne kratším než 7 dnů ode dne jeho oznámení Prodávajícím s tím, že technické a informační změny lze provést i ve lhůtě kratší. Dárkové karty zakoupené den před provedenými změnami Všeobecných obchodních podmínek nebudou případnými změnami nepříznivě dotčeny, jejich práva a povinnosti a jejich právní situace se nijak nezhorší.

2. Pro záležitosti, které souvisí s Internetovým obchodem a nejsou uvedeny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, platí Obchodní podmínky Internetového obchodu, jehož aktuální znění najdete vždy dostupné na stránkách Internetového obchodu.

4. V případě nesouladu Všeobecných obchodních podmínek s obecnými právními ustanoveními se řídí těmito ustanoveními namísto znění Všeobecných obchodních podmínek a zbývající znění Všeobecných obchodních podmínek zůstavá v platnosti.

pixel